Etichete

, , , ,

Această pseudocereală (de fapt este provenită din familia chenopodiacee, o sămânță înrudită cu spanacul şi sfecla) este tot mai mult în tendinţe. Preparată în apă fiartă şi asezonată bine, înlocuieşte cu succes orezul în numeroase cazuri. Pe lângă faptul că este apreciată pentru cantitatea impresionantă de proteine, fibre naturale, cât şi minerale: fier, calciu, magneziu, mangan, cupru, conţine toţi aminoacizii necesari unei alimentaţii echilibrate şi complete. Include de asemenea şi o majoritate de acizi graşi insaturaţi (omega 3) şi este recomandată persoanelor cu un înalt nivel de colesterol. Cum nu conţine gluten este perfect pentru celiaci. Are o textura de caviar şi un gust fin de alune. O porţie de 100g quinoa cuprinde 152 kcal, 5,1g proteine, 27g glucide, 2,1g lipide şi 2,5g fibre alimentare.

Seminţele de quinoa au un înveliș amărui conţinut din saponină, care le protejează de insecte. De aceea e bine sa fie spălată înainte de preparare. Se găteşte ca şi orezul. La o parte quinoa se adaugă 2 părţi de apă şi se fierbe încet timp de 15 min.

Anunțuri